Názorná ukázka věcné diskuse „vzor Avataři“
Jiří Vacek, Karel Bešorna
Karel Bešorna se pustil do slušné a věcné diskuse s panem Paříkem. To si dal! Jak se vůbec mohl opovážit mít jiný názor než velký a neomylný ON! To se přece nesmí a je nutné takovou opovážlivost potrestat, aby se neopakovala.
Uvádím část Paříkovy odpovědi, cituji i když bez svolení a autorizace.
Toto je dopis od autora blogu KV a společníka nakladelství Avatara, jenž jsem obdržel jako reakci na můj dopis s názvem „Co je to Kritika“. Tento dopis jsem obdržel z emailové adresy, jenž nese název Božská spravedlnost, dne 01.09.2010:
Pane Bešorno,
Leckdo by se mohl pozastavit nad tím, že darebák vašeho formátu má tu odvahu, či spíš drzost, poté, co se „zvěčnil“ pod lživý, účelově vykonstruovaný pamflet http://www.jirivacek-satguru.cz/clanky/clanky-rok-2006-iv/dalsi-dopis-do-ramanasramu, ještě dávat o sobě jakkoli vědět, natož vyplodit další špínu zakamuflovanou do rádoby seriózniho dopisu. Musím ovšem konstatovat, že mě to nepřekvapuje, znám vašeho „mistra“ a jak praví mudrc „Po ovoci poznáte je“. Ono se to pseudomistrovo darebáctví tak nějak přelévá na žáky, že?
V dalším popírá M. Pařík přesně to, zač na nás roky útočil, opět cituji:
Vy prostě nedokážete doložit, že někdo z nás podporuje myšlenku, že ego není nutné rozpouštět nebo že úsilí na duchovní cestě není nutné atd. Něco jiného je tvrzení, že ego je božského původu nebo chcete namítnout, že Bůh není všudypřítomný, že není vším? Dále prý tvrdíme, že kritizovat se nemá.
Co se dozvídáme? Ego, odpadnutí bytostí od Boha z jejich svobodné vůle, pochází od Boha a nikoliv od bytostí, které Boha odmítly a staly se jeho nepřáteli.
V duchu této logiky je božského původu i ďábel, vraždy pocházejí od Boha, protože vše je Bůh.
Bůh je sice všudypřítomný, ale jako Duch a Bůh a nikoliv jako zlo, ďábel a vrazi.
Také se dozvíme, že Drtikola neodsuzují pro jeho členství u komunistů. Bodejť, že ne, když pro ně horují a jejich oběti skandalizují. Doslova cituji: „Nejsme soudci tohoto světa“. My jej také neodsuzujeme, ale rozlišujeme zlo, kde se projevuje a stejně je tomu i s dobrem.
Paříkovci nejen neodsuzují zlo, ale ani je nerozlišují, ač rozlišování dobra a zla, spásného od nespásného, je jeden ze základních pilířů duchovního života, bez kterého jakýkoliv duchovní život neexistuje. Navíc i s tím neodsuzováním je to jinak, takto: Komunistu Drtikola neodsuzují – ve skutečnosti jej neustále vychvalují. Oběť komunistů, Vacka, kterého komunisté 6 let pronásledovali, neustále nepravdivě a bez důkazů pomlouvají.
Kritiku několikrát jako samotný princip odmítli viz „o mrtvých se má psát jen dobré“, „kdo kritizuje zlo, je sám zlý“, atd. Jaká je jejich reakce na Karlovu kritiku, jsem uvedl.
Přesto píší, že netvrdí „kritizovat se nesmí“.
Mimochodem. Již jsem se tak dlouho nesmál, jako když jsem četl „jak velkého formátu je Karel darebák“ jen proto, že má svůj názor a tu opovážlivost: nesouhlasí s Paříkem. Ego bouchlo a zasmrdělo. Podpis M. Pařík.
Vzdor tomu, několik lidí s M. Paříkem souhlasí a podporují jej. Jejich jména nalezneme na jeho facebooku. Doporučuji si je přečíst a uvědomit si, kam se tím tito „jeho přátelé“ zařadili. Ať si položí otázku: „Co to je za lidi, kterým nevadí způsob Paříkova psaní, ale naopak cítí potřebu se s ním přátelit.
Kam se tím zařadili?
„Vrána k vráně přece sedá, rovný rovného si hledá“.