Pravá láska je vedena božskou inteligencí
Jiří Vacek
Je pravda, že láska je Bůh. Není však pravda, že je pouze láskou. Je i mocí a inteligencí. Tam, kde poslední chybí, není Bůh ve své plnosti, není celý. Proto pouze samotná láska nestačí. Bez boží inteligence je slepá: miluje nebožské a nebožsky, a proto trpí.
Láska bez božské inteligence je pokleslá. Nepřináší štěstí, ale strast. Svazuje nás s nebožským, a proto trpíme.
Milovat nebožské a zlé není ctnost, ale duchovní slepota.
Láska je jen jedna. Kdo nemiluje sebe, nemiluje druhé ani Boha.
Nikdo nemůže učinit druhého šťastným, a to ani za cenu svých obětí. Štěstí každého závisí jen na něm samém a na ničem a nikom jiném.
Představa štěstí druhých za cenu vlastního poškození je pošetilá nevědomost.
Představa, že štěstí jednotlivce závisí na druhých, je velký a nebezpečný klam. Je-li přijat, znemožňuje nám převzít plnou zodpovědnost za své štěstí i osud. Současně nám bere možnost usilovat správně a účinně o štěstí vlastní. Bere nám za ně zodpovědnost a přenáší je tam, kde není. Činí nás závislé na něčem, co nemáme ve své moci. Řečeno jinak: činí z nás bezmocné a nezodpovědné jedince.
Nedělejme z lásky služku těch, kteří jí pohrdají a zneužívají. Tím jim nepomůžeme a sobě uškodíme.
Buďme jako Bůh. Ten miluje jen božské a co je v něm.
Nechme lásku vést moudrostí a nikoliv nevědomostí. Milujme jen božské a co k Bohu směřuje.
Nevědomost slepotu lásky neomlouvá a nejméně nás chrání před jejími následky: utrpením a zapletením v nebožské oblasti.
Zlu chybí láska. Proto po ní tolik touží. Chce jí však jen brát a využívat a nikoliv dávat a vracet.
Lásku nám nikdo nemůže dát, protože ji máme v sobě. Musíme ji ale objevit, rozvinout a pěstovat v souladu s moudrostí.
Pokud nám chybí láska, je to proto, že ji nepěstujeme.
Nechybí nám láska, ale ochota milovat v souladu s božskou moudrostí.
Kde chybí moudrost, milujeme to, co není hodno lásky. Milujeme nehodně a nehodné, a proto trpíme.
Moudrá láska osvobozuje, nemoudrá poutá k nebožskému a zotročuje.
Moudrá láska miluje Boha a jen pro něho samého.
Největším neštěstím lásky je ztráta rozlišovací schopnosti mezi tím, co je hodno lásky a co nikoliv.
Idea kolektivního štěstí a spásy, ať náboženská, politická či jiná, je jen pastí zla na jeho nevědomé oběti, které je drží s její pomocí pod svou vládou.
Když se každý vzdá svého oprávněného dobra ve prospěch druhých, zbydou jen nešťastné a trpící bytosti.
Láska k nebožskému a zlému, jedno zda k bytostem nebo ideám, je známkou přítomnosti zla a sklonů nepřátelských Bohu v nás.
Kdo opravdu miluje Boha, nemůže milovat nic nebožského nebo zlého.
Jistě, máme milovat své bližní, ale stejně jako sebe a moudře: pro Boha a v Bohu. Přikázání lásky k Bohu má vždy přednost před vším ostatním.
Oběti máme přinášet Bohu a ne druhým.
I láska patří mezi perly, které nemáme házet sviním, zevním a zlým lidem, aby nás s její pomocí nezotročili.
Nevědomost a zlo nezná slitování ani s láskou. Jen moudrá láska může nad nimi zvítězit.