Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak mistr pracuje se žáky

13. 8. 2020

Jiří Vacek

Uctívání vědomí Já jsem žáka přivolává pomoc mistra v těle.

Pravé uctívání mistra - vědomí Já jsem se děje láskou, kterou k němu cítíme.

Mistr zasvěcuje žáka do jeho vědomí Já jsem tím, že vyvolává jeho uvědomění. Vede žáka k uvědomění jeho vědomí Já jsem zasvěcením.

Zasvěcení žáka se děje:

1) Indukcí v žákovi.

2) Dotekem vědomí Já jsem v žákovi.

 

Zasvěcení indukcí

Blízkost vědomí Já jsem v mistrovi budí k uvědomění vědomí Já jsem žáka. Proto žák má stále vyhledávat pobyt v tělesné blízkosti mistra s láskou k němu.

 

Zasvěcení dotekem vědomí Já jsem

Když žák mistra správně uctívá a prosí jej o uvědomění vědomí Já jsem, mistr vstoupí svým uvědomovaným vědomím do žáka a tak podnítí uvědomění jeho vědomí Já jsem.

Když žák dosáhne od mistra zasvěcení do vědomí Já jsem, jeho povinností je neustále toto vědomí v sobě posilovat tím, že se na ně soustřeďuje. Pak jeho uvědomění vědomí Já jsem sílí a rozrůstá se všude a ve všem.

Jelikož poznání vědomí Já jsem neboli Já, které je základním předpokladem vysvobození, může udělit pouze mistr, když shledá, že je žák připraven, je pro zdar stezky získání mistra pro žáka základním předpokladem.

 

Takže pro zdar stezky je nutné:

1) Získání mistra.

2) Správná praxe žáka.

Nejprve je zde žákova praxe a pak mistrova milost. Ta záleží, její získání, na žákově praxi.

Ze zákonitosti působení mistra vyplývá, že je dobrý pro žáka každý dotek ruky či těla mistra a zejména jeho pozornost vědomí.