Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak mistr chrání své věrné

25. 10. 2019

Jiří Vacek

Jednou přišel k Mahárišimu jeho uctívatel a tázal se jej, co má dělat. Astrolog mu předpovědel rok plný neštěstí.

Maháriši mu slíbil ochranu, ale za jedné podmínky: „Nesmíš se vzdálit ode mne dále, než na zdejší nádraží“.

Každý mistr skutečně své žáky chrání, ale za určitých podmínek. Jedna z nich je tělesná blízkost mistrova. Na této úrovni i působení mistra je omezené na okruh jeho tělesné přítomnosti.

To není nic překvapujícího. Tento zákon, že působení nějaké síly klesá se čtvercem vzdálenosti od jejího zdroje, známe dobře i z fyziky. A zákonitost světa je jednotná: “Jak dole, tak i nahoře.“ Chce-li žák mistrovu ochranu, musí pobývat poblíž jeho těla.

Existují i další podmínky pro příjem mistrova dobra. To vyjádřil žák tím, že se k Mahárišimu žák obrátil s vírou a důvěrou v jeho pomoc.

Kdo takto mistrovi nevěří a nedůvěřuje, není ani schopen mistrovo dobro přijímat.

Chce-li žák dosáhnout vysvobození, je mistrova přítomnost u žáka v době jeho odchodu z těla velmi podstatná až rozhodující. To vše samozřejmě za předpokladu, že žák má k mistrovi správný vztah. I zde hraje víra a důvěra velkou roli.

Poučení z evangelií, že Ježíš „pro jejich nevíru málo zázraků učinil“, je velmi a velmi výmluvné.

„Člověče přičiň se, Pán Bůh ti pomůže“, vyjadřuje velkou pravdu. Kdo jen nečinně sedí a nic nedělá, nemůže ani očekávat, že mistrova moc bude působit.

Proto také ten, kdo hledajícím, v bibli se mluví „o maličkých“, bere víru v moc mistra, se dopuští jednoho z nejhorších duchovních provinění.

Proto je opravdu lépe, když zemře, než aby nevíru v mistra šířil.

Pravá duchovnost není místně omezena. Představa, že je možné ji nalézt jen v Indii, je velkou nevědomostí. I u nás existují praví mistři, kteří se žákovi projeví, když dosáhne nutného vnitřního pokroku. To vše platí i pro naši skupinu a zem.

Bůh nezná vyvolených. Nikoho bez příčiny nevyvoluje, nedává mu přednost. Vyvoleným se stává každý sám svým úsilím vrátit se tam, odkud vyšel, ke svému Otci a Bohu.

Kdo chce opravdu získat mistra, ať jej nehledá zevně, necestuje po dalekých zemích, ale pracuje usilovně na sobě ve svém nitru, čistí se od všeho zlého a od ega.

Pak se mistr určitě objeví sám a ujme se takového žáka. Mohu to plně ze své zkušenosti potvrdit.

Také jsem upínal své oči do Indie, zatím co můj mistr Jarka Kočí žil v Ostravě a dojížděl do Prahy.

Samozřejmě, že Ramana Maháriši je také můj mistr a to asi od mých patnácti let, ale když jsem se o něm dozvěděl, nebylo možné se s ním setkat. Nakonec ani to nebylo nutné. Mistr je přece jen jeden, ale užívá různá těla.